x-SMTJS
 
HomeHome  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!

Go down 
AuthorMessage
pau_kj
Moderator
Moderator
avatar

Male Number of posts : 272
Age : 35
Location : PaDanG JawA + kL + CheRas + Aloq SeTaq + depan KoMpuTeR
Registration date : 2008-10-07

PostSubject: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Sat Oct 18, 2008 3:56 pm

Saya sendiri sebagai lelaki rasa tercabar apabila isteri saya sering
mewar-warkan kepada saya bahawa umur saya dah melewati 40 tahun. Life
starts at 40. 'Kalau U rasa U nak pasang lagi satu, I izinkan', kata
isteriku.

Bila berangan tentang nak kahwin lain ni memanglah seronok. Tersengih-
sengih aje lah I at that time.



'Dunia ni dah terbalik gamaknya, kawan-kawan aku siap pegi Siam sana nak
nikoh lagi satu, ni bini aku siap suruh pasang sorang lagi...?!'



Tak tahulah kalau isteri I tu main reverse psikologi dengan I.

Tapi lepas I berfikir panjang, rasa-rasanya tak nak lah.



Sebab apa ?

Bila mengenangkan umur I yang dah 40 . Let's say kalau I kahwin dengan
anak dara, katakan umur 22 tahun. Memang lah seronok beb.



Tentang makan minum, pakai I, kemas rumah dan kegemaran I, rasa nya I
tentu asyik teringatkan my first wife.



Tak perlu nak ajar, I suka makan apa, cam mana cara nak masaknya, baju I
kena gosok cam gini, kalau I bangun tidur I suka kalau my wife dah
siapkan segala gala nya lah.



Tak perlu I bagitau, dia dah tahu apa I suka. Cerita apa I suka kat TV,
teh atau kopi manis macam mana, hobi apa,

sukan kegemaran ... semua dia dah tahu. Tak perlu start balik macam
zaman umur 20-an dulu ...



Rasa rasa dapat ke isteri muda I suruh buat gitu, tentu dia banyak
ragam. Ye lah dia muda, I kan dah tua.



Mesti dia kata I ni mengada-ngada. Sure I yang kena manjakan dia
lebihlah, sebab dia muda. Silap haribulan, takut lari lak, kan ...



Isteri muda ni bukan macam yang dah bersama dgn kita sejak muda. Kalau
kita rasa isteri tua banyak belanja, isteri yang muda pasti lagi teruk.



Eh, budak 20-an zaman sekarang, dengan henbeg Gucci, dengan nak tudung
kain Mawi dan henpon jenama Nokia N95, Itu tak termasuk kereta, paling
korok pun mesti nak Honda atau Toyota.



Perempuan muda sekarang mana main naik Proton atau Perodua. Kalau I tak
bagi barang-barang tu, dia tak nak bagi 'barang' dia lak malam-malam.



Sedangkan dengan isteri tua, awal-awal kahwin naik motorsikal cabuk pun
sanggup, berpanas berhujan, dukung anak kita dicelah motor tu. Ahh ...
terkenang juga zaman 'miskin' dulu tu.



Rumah dengan bini tua dulu pun setakat apartmet 3 bilik.

Tidur atas tilam nipis, dapur pun kecik, perkakas pun tak banyak.



Oh, untuk isteri muda, terpaksa aku buat OT untuk bayar rumah teres dua
tingkat tu, nak bayar peti ais Samsung dan TV Sony Bravia 40-inci mu itu
...



Dah umur 40-an ni, darah tinggi lak aku ni kena buat OT setiap hari...
hari minggu pun kena cari duit ... nak tengok bola pun tak dapat ...



Lebih haru lagi, tentu anak anak I akan memberontak sakan. Yelah
sekarang ni kan banyak kes bapak kahwin lain anak-anak lebih tertekan.
Ramai jadi liar, hisap dadah, jadi mat rempit dan bohsia. Sebab tension
bapak kawin baru.



Takut mereka menjauhkan diri dari I, malah akan membenci pula.



Disebabkan masyarakat kita ni memandang serong pada keluarga yang bapak
mereka kahwin lebih dari satu. Kalau I ada anak dengan isteri baru,
tentu kecik sangat lagi di masa I dah tua dan memerlukan perhatian dari
anak-anak.



Sedangkan rumah isteri muda tengah hiruk pikuk dengan anak anak kecil
(kan dah ada experience dengan isteri pertama -bagaimana kelam kabutnya
dia menguruskan anak-anak)





Sedangkan di rumah isteri tua, anak anak dah besar, boleh tolong mak dan
sedang seronok bergurau senda bersama ibunya membincangkan topik-topik
terkini dan juga kehidupan mereka.



Duduk rumah bini muda, I yang tua-tua ni lak kena salin pampers dan bagi
baby mandi. haha ... kalau tak buat, takut isteri muda merajuk pulak.



Tak boleh jadik nih. Banyak benda yang kena repeat. Mula mula kawin
tentu seronok. Paling lama setahun-dua.



Bila dah ada anak,tanggungjawab baru bermula semula sebagaimana dengan
isteri pertama dulu-dulu.



Tapi masa ni kita dah tak larat nak basuh berak anak, nak pegi shopping
beli baju anak anak, nak dukung anak-anak. Leceh lah nak kena teman
isteri muda buat semua tu.

<= /strong>

Silap haribulan orang kata tengah pilih baju cucu. Eii tak sanggup pula.
Paling takut, orang ingat isteri muda tu anak I ...... lagi haru ...



Balik rumah mertua pula, teringatkan masa akad nikah dulu, beria ria
kita nak kan anak dia, lepas tu kita kawin lagi satu. Tentu muka nih tak
tahu nak letak kat mana. Orang tua tak kan nak straight to the point.
Tanya itu ini.



Kalau dia nak bercakap tentang tu cukup dengan jelingan dan kerlingan
mata,buat kita dah tak senang duduk.



Tak kan raya asyik balik umah mak mertua baru aje. Apatah lagi kalau I
ni lak umur nak sama dengan mak-bapak mertua baru I tu ....



Hish banyak lah lagi.



Bagi korang yang suka berbincang pasal benda yang indah indah kawin dua
nih silakanlah.



Tapi bagi I selagi hayat dikandung badan, selagi tu lah I tak nak
tambah. Tak nak lah mendabik dada. Cakap besar.



Tapi sekadar menurutkan nafsu dan benda dalam seluar tu rasanya tak
pernah kurang pun layanan isteri pertama terhadap I.



Keluarga ni, kita bina keluarga bahagia yang di depan mata.



Bukannya yang di dalam kepala.

Bukannya di dalam seluar dalam je.



Hadapi hari esok yang tentu dengan keluarga yang banyak mengharungi
susah senang dari mula.



Pengorbanan isteri (walaupun kadang kala dia pernah merungut salah Kita
juga, cuai dan mengabaikannya). Apa pun semuanya bermula dengan kita.
Insaflah.



Kalau nak ikut nabi, rasa rasanya solat subuh pun kita terlepas kalau
isteri tu tak kejutkan. Bukan nak kata solat Subuh, kekadang waktu lain
pun terlambat atau terlepas.





Baca Quran pun sekali-sekala, baca Yassin pun hanya bila ada orang
meninggal. Ikut sunnah Nabi apa nama tu.



Tak payah lah yang lain lain. Kang ada yang nangis bila disebutkan.
Cukuplah. Sesungguhnya amat bertuahlah suami-suami yang mempunyai isteri
yang menyuarakan pendapat di ruangan ni.



Membuktikan mereka sayang, kasih dan cinta pada kalian.

Apa sangatlah kita nih.



Macam nabi konon. ye ke? Bab kawin kawin aje nih cam nabi.



Bab menegakkan benda dalam seluar dalam je nak ikut sunnah. Cuba bab
menegakkan agama Islam, masih lagi terkial kial.



Wallahualam...

_________________

Padi - Sang Penghibur
Back to top Go down
View user profile http://www.kenarianz.com.my
Maziz®

avatar

Number of posts : 22
Age : 56
Registration date : 2008-10-14

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Mon Oct 20, 2008 3:48 pm

power ayat tu bro.....menegakkan yg dalam seluar dalam....

kalau yg pompuan nk tegakkan apa....
Back to top Go down
View user profile
aidacomey

avatar

Female Number of posts : 29
Age : 35
Location : KL
Registration date : 2008-10-07

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Wed Oct 22, 2008 6:01 pm

tegakkan keadilan la...
Back to top Go down
View user profile
pau_xEN

avatar

Male Number of posts : 22
Age : 35
Location : Jitra-> KL -> Kota Tinggi
Registration date : 2008-10-15

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Thu Oct 23, 2008 3:13 pm

klu aku,jalan jerrr....dh tua pun,xkan nk harap suma bini wat bagi kot...klu btl yg muda ni nk itu nk ini,awal2 lg wat surat hitam putih...so,xblh la depa nk ngada2..hohoho. Laughing
Back to top Go down
View user profile
ckin omar

avatar

Female Number of posts : 22
Age : 35
Location : Sg Petani,kedah
Registration date : 2008-10-09

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Mon Oct 27, 2008 8:15 pm

wah2...blm ap2 dh pasang angn2 nak khwn dua..1 pn x cnfrm lg.. Mad Mad
Back to top Go down
View user profile
pau_xEN

avatar

Male Number of posts : 22
Age : 35
Location : Jitra-> KL -> Kota Tinggi
Registration date : 2008-10-15

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Tue Oct 28, 2008 11:59 am

jgn marah arrrrr...nnti kena jual... Laughing
Back to top Go down
View user profile
pau_kj
Moderator
Moderator
avatar

Male Number of posts : 272
Age : 35
Location : PaDanG JawA + kL + CheRas + Aloq SeTaq + depan KoMpuTeR
Registration date : 2008-10-07

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Tue Oct 28, 2008 12:24 pm

huhu ni bukan tempat bergadoh huhu...ala pau melawak ja tu hehe...

_________________

Padi - Sang Penghibur
Back to top Go down
View user profile http://www.kenarianz.com.my
ckin omar

avatar

Female Number of posts : 22
Age : 35
Location : Sg Petani,kedah
Registration date : 2008-10-09

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Tue Oct 28, 2008 12:54 pm

...klu melawak x pa la..tkut2 mmg ad niat pn... Sad Sad
Back to top Go down
View user profile
pau_kj
Moderator
Moderator
avatar

Male Number of posts : 272
Age : 35
Location : PaDanG JawA + kL + CheRas + Aloq SeTaq + depan KoMpuTeR
Registration date : 2008-10-07

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Tue Oct 28, 2008 2:11 pm

huhu no comment...

_________________

Padi - Sang Penghibur
Back to top Go down
View user profile http://www.kenarianz.com.my
Maziz®

avatar

Number of posts : 22
Age : 56
Registration date : 2008-10-14

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Fri Oct 31, 2008 11:21 am

kalau betul pun tak per...kaum hawa ramai...skrg nisbah 1 : 4....kira cukup kota la tu..
Back to top Go down
View user profile
pau_kj
Moderator
Moderator
avatar

Male Number of posts : 272
Age : 35
Location : PaDanG JawA + kL + CheRas + Aloq SeTaq + depan KoMpuTeR
Registration date : 2008-10-07

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Fri Oct 31, 2008 12:25 pm

huhu bro mana dapat info ni 1:4...bagi detail sikit boleh...

_________________

Padi - Sang Penghibur
Back to top Go down
View user profile http://www.kenarianz.com.my
x-zorro



Male Number of posts : 103
Age : 35
Registration date : 2008-10-07

PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   Tue Nov 04, 2008 9:29 am

Maziz® wrote:
power ayat tu bro.....menegakkan yg dalam seluar dalam....

kalau yg pompuan nk tegakkan apa....

bulu rome..
lol!
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!   

Back to top Go down
 
Luahan Hati Lelaki yang dibenarkan berkahwin sorang lagi!!!
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Yin-Yang meridians & the hand!
» Yin & Yang: the thumb represents the least active digit!
» Dr. Yang Dao tsab ntawv
» Kwv txhiaj txais xyoo tshiab
» Dr Yang Dao foom koob hmoov xyoo tshiab 2014

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum x-SMTJS :: Jom Chit-Chat :: Lelaki dan Wanita-
Jump to: